pirmdiena, 2015. gada 23. februāris

CRM- iespēja tavam biznesam?

Šķiet nedaudz savādi uzzināt, runājot ar Latvijas uzņēmējiem, ka CRM Latvijas uzņēmumu vidū joprojām netiek izmantots tādā mērā, kā to vajadzētu, jo īpaši ņemot vērā sarukušo Latvijas tirgu un centienus ienākt ārvalstu tirgos. CRM taču ir tāds pats uzņēmuma dzīvībai vitāls rīks kā e-pasts vai grāmatvedības sistēma!

Taču par visu pēc kārtas. CRM, jeb klientu vadības risinājums ir programma ir instruments uzņēmuma darbiniekiem, kas strādā ar saviem klientiem. Sistēmā tiek ievadīts un ir redzams viss, kas ar šo klientu ir veikts sadarbības vēstures laikā. Kad un kas ir piedāvāts, kas ir nopirkts un par ko klients ir izrādījis interesi, bet vēl nav iegādājies un kad ar klientu ir paredzēts sazināties.


Šāda sistēma ļauj uzņēmumam nodrošināt trīs būtiskas un kritiskas lietas – zināt un apzināt savus klientus, turēt solījumus savlaicīgi iesniedzot piedāvājumu vai kontaktējoties un trešā – saglabāt uzņēmumā informāciju par saviem klientiem gadījumos, kad darbinieks aiziet prom, paņemot līdzi visu, kas tam ir bijis zināms. Pie papildus labumiem varam minēt sistēmas ģenerētas, nevis izgudrotas pārdošanas prognozes, pārdevēju efektivitātes mērījumus un daudz ko citu.


Dīķī, vārdā Latvija, kurā zivju palicis mazāk, par pirmskrīzes treknajām zivīm vispār nerunājot, ir būtiski saglabāt teicamas attiecības ar katru klientu un nezaudēt, jeb pat vienkārši neaizmirst radušās iespējas. Cilvēka prāts nav uzbūvēts, lai atcerētos visu, turklāt pareizajā brīdī un darbavietas apkarināšana ar post-it lapiņām vai palietots piezīmju blociņš normālam uzņēmumam nav un nebūs risinājums.

CRM ieguvumus var iedalīt trijās kategorijās:

1. Izmaksu ietaupījums
  • Darbinieki tērē mazāk laika
  • informācijas meklēšanai – aktuāla informācija kad, kur, un kam nepieciešams
  • klientu pieprasījumu apstrādei
  • datu apstrādei un analīzei, t.sk. klientu kvalificēšanai
  • Mazāks mārketinga un pārdošanas materiālu un pūļu patēriņš precīzākas mērķauditorijas noteikšanas rezultātā
  • Uzlabota darbinieku iesaistīšanās un komunikācija dod mazāku personāla mainība


2. Ienākumu palielināšanās
  • Vairāk noslēgtu darījumu, jo pārdevējiem paliek vairāk laika pārdošanai
  • Papildus pasūtījumi no šķērspārdošanas (cross-selling and up-selling)
  • Samazināts pārdošanas cikls, jo pārdevējs netērē laiku nelietderīgām darbībām
  • Lielāks noslēgšanas procents - pazīstot klientu, kompānija var dot tā vajadzībām un vēlmēm atbilstošu piedāvājumu
  • Labāka cena – zinot klienta vajadzības, kompānija pārdod, atklājot piedāvājuma vērtību klientam, nevis piedāvājot atlaides


3. Stratēģiskā ietekme – klientu ilgtermiņa lojalitāte
Jūsu attiecības ar klientu ir vienīgā konkurences priekšrocība, ko konkurents nevar atkārtot
  • Klientu lojalitāte rada biznesa vērtības pieaugumu
  • Labāks klientu serviss palielina klientu apmierinātību ar kompāniju
  • Elastība un ātrums ļauj reaģēt uz tirgus un klienta individuālajām izmaiņām
  • Efektīva komunikācija (“Digitālā nervu sistēma”) dod iespēju proaktīvi strādāt ar klientu
  • Vairāk laika jauna biznesa attīstīšanai
  • Konsolidētai lēmumu pieņemšanai kritiskā informācija par klientu

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru