Diezgan bieži mēs dzirdam to, cik
ļoti atšķirīgas ir IT izstrādes cenas un piedāvājumi.
Ir uzņēmumi, kam nepieciešama lēta
prece un tur kur ir pieprasījums, rodas piedāvājums. Bet ko
patiesībā nozīmē paļauties uz kompānijām, kas veido lētos IT
izstrādājumus?
Varam sagaidīt to, ka izstrādes
kvalitāte nebūs no augtākajām. Bet ko tas maina- informācija
būs izvietota! Apaļai nullei var pielīdzināt efektivitāti
lapām, kuras ne tikai neuzrunā klientu vizuāli, bet arī
tehnoloģiski nav pielietojamas. Šī lapa strādās kā
nekvalitatīvas informācijas nesējs . Nevar apgalvot, ka tādi ir
visi lētie piedāvājumu, bet vairums!
Lai apzinātos, kur veidojās lēto
mājaslapu piedāvājums, lūdzām izteikties speciālistam, kurš
nozarē strādā vairāk kā 20 gadus!
Izvēloties veidot web lapu būtu liela
uzmanība jāpievērš ne tikai tādam lietam, kā dizains,
lietojamība, saturs u.t.t. bet arī tehniskai pusei - uz kādas
platformas tiks būvēta mājaslapa/web aplikācija. Dizainu varam
paņemt no <template> (parauga) un tādi internetā ir viegli
atrodami un kopējami. Pati funkcionalitāte- nu būs jau atkarīga
nedaudz no pašām platformām un to piedāvājuma.
Ja esi uzņēmējs, kas kaut nedaudz
nes datus un svarīgu informāciju (piemēram maksājumu sistēma) ir
jānodrošinās, lai šo lapu nevar tik viegli uzlauzt. Drīz pēc
tam, kad tika atklāta Ghost ievainojamība, pētnieki ir atklājuši,
ka piemēram WordPress un citas satura vadības sistēmas arī var
būt pakļautas šim riskam.
Bieži vien izstrādātāji klientam
nodod gatavu produktu, kurā ir vairāk funkcionalitātes, nekā tiek
izmantots. Līdz ar to, tiek atstāts vairāk potenciālu iespēju
uzbrukumiem. No otras puses, ļoti bieži, lai platformai pievienotu
trūkstošu funkcionalitāti (teiksim, iespēja aplikācijā
norēķināties ar kredītkarti), tā vietā, lai to izstrādātu
paši, pasūtījuma izpildītāji meklē
trešās partijas produktus,
lai ietaupītu laiku (tādā veidā, uzturot zemas izstrādes
izmaksas). Šajiem trešās partijas produktiem lielākoties netiek
veikta rūpīga kvalitātes un drošības pārbaude, tādā veidā,
klientam (un pat pasūtījuma izpildītājam) galaprodukts un tā
lietotāji tiek pakļauti riskam. Nereti šie trešās puses
produkti ir tapuši citu izstrādātāju brīvajā laikā,
nekontrolētā atmosfērā.
Tas var nebūt ietekmējošs faktors ,
bet tas rada papildus ievainojamību. Uzņēmums , kurš ir gatavs
riskēt ar ievainojamību, droši var izvēlēties. Bet jārēķinās
ar faktoru:lapas informācija var būt kropļota uz nenoteiktu laiku,
paraudzīta un kopēta iekšēja informācija. Tomēr lielākais
bieds ir reklāmas vai vīrusa pārnēsāšana pašā lapā. Ja
"ļaunajiem" izdosies uzlauzt mājaslapu un ievietot tur
vīrusu vai līdzīgu programmu, uzņēmuma klientu datori var tikt
inficēti apmeklējot inficēto mājaslapu, kas var radīt ne tikai
materiālus zaudējumus Jums un Jūsu klientiem,bet arī lielu
reputācijas 'kritumu' .
Pastāv arī iespējamība, ka
uzlauztajās lapas tiek bloķētas dažādos meklētājos, tajā
skaitā -google. Pazūd digitālas vizītkartes izveides mērķis un
tā vairs neveic pamatfunkciju – neinformē potenciālo klientu par
iespējamo produktu/pakalpojumu.
Tādēļ iesakām vērstiem pie
speciālistiem, kas izprot un rīkojās ar to dien dienā, izprotot
Jūsu vēlmes.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru