piektdiena, 2015. gada 6. februāris

Lētas mājaslapas risks


Diezgan bieži mēs dzirdam to, cik ļoti atšķirīgas ir IT izstrādes cenas un piedāvājumi.
Ir uzņēmumi, kam nepieciešama lēta prece un tur kur ir pieprasījums, rodas piedāvājums. Bet ko patiesībā nozīmē paļauties uz kompānijām, kas veido lētos IT izstrādājumus?
Varam sagaidīt to, ka izstrādes kvalitāte nebūs no augtākajām. Bet ko tas maina- informācija būs izvietota! Apaļai nullei var pielīdzināt efektivitāti lapām, kuras ne tikai neuzrunā klientu vizuāli, bet arī tehnoloģiski nav pielietojamas. Šī lapa strādās kā nekvalitatīvas informācijas nesējs . Nevar apgalvot, ka tādi ir visi lētie piedāvājumu, bet vairums!
Lai apzinātos, kur veidojās lēto mājaslapu piedāvājums, lūdzām izteikties speciālistam, kurš nozarē strādā vairāk kā 20 gadus! 


Izvēloties veidot web lapu būtu liela uzmanība jāpievērš ne tikai tādam lietam, kā dizains, lietojamība, saturs u.t.t. bet arī tehniskai pusei - uz kādas platformas tiks būvēta mājaslapa/web aplikācija. Dizainu varam paņemt no <template> (parauga) un tādi internetā ir viegli atrodami un kopējami. Pati funkcionalitāte- nu būs jau atkarīga nedaudz no pašām platformām un to piedāvājuma.
Ja esi uzņēmējs, kas kaut nedaudz nes datus un svarīgu informāciju (piemēram maksājumu sistēma) ir jānodrošinās, lai šo lapu nevar tik viegli uzlauzt. Drīz pēc tam, kad tika atklāta Ghost ievainojamība, pētnieki ir atklājuši, ka piemēram WordPress un citas satura vadības sistēmas arī var būt pakļautas šim riskam. 
 
Bieži vien izstrādātāji klientam nodod gatavu produktu, kurā ir vairāk funkcionalitātes, nekā tiek izmantots. Līdz ar to, tiek atstāts vairāk potenciālu iespēju uzbrukumiem. No otras puses, ļoti bieži, lai platformai pievienotu trūkstošu funkcionalitāti (teiksim, iespēja aplikācijā norēķināties ar kredītkarti), tā vietā, lai to izstrādātu paši, pasūtījuma izpildītāji meklē
trešās partijas produktus, lai ietaupītu laiku (tādā veidā, uzturot zemas izstrādes izmaksas). Šajiem trešās partijas produktiem lielākoties netiek veikta rūpīga kvalitātes un drošības pārbaude, tādā veidā, klientam (un pat pasūtījuma izpildītājam) galaprodukts un tā lietotāji tiek pakļauti riskam. Nereti šie trešās puses produkti ir tapuši citu izstrādātāju brīvajā laikā, nekontrolētā atmosfērā.

Tas var nebūt ietekmējošs faktors , bet tas rada papildus ievainojamību. Uzņēmums , kurš ir gatavs riskēt ar ievainojamību, droši var izvēlēties. Bet jārēķinās ar faktoru:lapas informācija var būt kropļota uz nenoteiktu laiku, paraudzīta un kopēta iekšēja informācija. Tomēr lielākais bieds ir reklāmas vai vīrusa pārnēsāšana pašā lapā. Ja "ļaunajiem" izdosies uzlauzt mājaslapu un ievietot tur vīrusu vai līdzīgu programmu, uzņēmuma klientu datori var tikt inficēti apmeklējot inficēto mājaslapu, kas var radīt ne tikai materiālus zaudējumus Jums un Jūsu klientiem,bet arī lielu reputācijas 'kritumu' .
Pastāv arī iespējamība, ka uzlauztajās lapas tiek bloķētas dažādos meklētājos, tajā skaitā -google. Pazūd digitālas vizītkartes izveides mērķis un tā vairs neveic pamatfunkciju – neinformē potenciālo klientu par iespējamo produktu/pakalpojumu.
Tādēļ iesakām vērstiem pie speciālistiem, kas izprot un rīkojās ar to dien dienā, izprotot Jūsu vēlmes.



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru